החשיבות של אבטחת מידע

שמירה על אבטחת מידע היא חלק מרכזי בתוכנית ניהול סיכוני המידע של הארגון. לפעמים, אבטחת מידע מכונה "Infosec". ללא קשר לאופן שבו אתה בוחר להתייחס אליו, המטרה היא זהה: להגן על מידע.

מהי אבטחת מידע?

שמירה על אבטחת מידע היא בראש סדר העדיפויות עבור עסקים מודרניים. חשיבות הנתונים מעולם לא הייתה גדולה יותר. זה הפך לבסיס לכל תחומי העסקים ועוזר לעסקים לקבל החלטות חשובות.

אבטחת מידע היא קבוצה של פרקטיקות וכלים המגנים על סודיות, זמינות ושלמות הנתונים. זה מגן על נכסי מידע קריטי כמו מידע המאפשר זיהוי אישי, נתונים תחרותיים, מידע פיננסי, נתונים להדפיס ואפילו קוד אפליקציה.

אבטחת מידע מכונה גם אבטחת סייבר. זה מספק הגנה מפני התקפות מקוונות. המונח מתקצר בדרך כלל ל- Infosec. באמצעות מגוון טכניקות, כגון הצפנה, אימות והגנה מפני התקפות חדירה, מערכת מידע מאובטחת יכולה להגן על מידע רגיש מפני גישה בלתי מורשית.

ה- CIA זיהה שלושה מרכיבים בסיסיים באבטחת מידע. הראשון הוא סודיות. מערכת אבטחה המבטיחה סודיות מחייבת את היכולת לזהות גישה בלתי מורשית. מערכת מאובטחת מחייבת גם כי סיסמאות ובקרות גישה אחרות קיימות.

השנייה היא יושרה. שלמות הנתונים היא אבטחת מידע משינוי או הרס בלתי מורשים. זה בדרך כלל מושפע משגיאות, הזנת נתוני המונים, ממשקי מערכת אוטומטיים ומחדלים.

השלישי הוא זמינות המידע. הזמינות מתייחסת ליכולת לגשת לנתונים בזמן הנכון. זה כולל שמירה על יכולת IT מספיק וקביעת תהליכי התאוששות מאסון.

מה המטרה של אבטחת מידע?

בין אם מדובר בנתונים רגישים, מידע אלקטרוני או מידע אנלוגי, אבטחת מידע היא נוהג שנועד לשמור עליהם. אבטחת מידע מקיפה מגוון תחומים, והתמחויות רבות קיימות.

אבטחת מידע היא נוהג שנועד להגן על נתונים מפני גישה והרס בלתי מורשים. זה כולל אמצעי אבטחה כמו הצפנה וסיסמאות. זה מכסה גם אבטחת מחשוב ניידים ואבטחת תשתיות.

עיקרי הליבה של אבטחת המידע הם סודיות, יושרה וזמינות. אלה ידועים בשם טריאד ה- CIA. המטרה של Infosec היא להרחיק את הרעים ולתת לחבר'ה הטובים להיכנס.

זמינות – מערכות מידע חייבות להיות זמינות מתי ואיך אתה זקוק להן. זמינות מגנה על הלקוחות שלך, על הארגון שלך ועל התהליכים שלך. זה גם מבטיח שהנתונים שלך מאובטחים למקרה שיהיו כישלונות. חלק מאיומי הזמינות הנפוצים הם כשלים בחומרה, הפסקות חשמל והתקפות שלילת שירות.

יושרה – נתונים חייבים להיות מדויקים ומלאים. המשמעות היא שלא ניתן לשנות זאת על ידי אנשים לא מורשים. אם יש כישלון, הוא אמור להישאר זהה.

סודיות – נתונים הם חסויים רק אם הם נגישים רק על ידי משתמשים מורשים. אמצעי סודיות כוללים סיסמאות, אימות והגנה מפני התקפות חדירה.

אבטחת מידע מקיפה תחומים רבים, כולל אבטחה פיזית, אבטחת מידע, אבטחת רשת, אבטחת תשתיות, מחשוב נייד ומדיה חברתית.

כיצד לבחור חברת אבטחת מידע?

השימוש בחברת אבטחת סייבר הוא הצעד הנכון אם ברצונך להגן על הנתונים היקרים של החברה שלך. עם זאת, עליכם להיות מודעים לכך שלא כל חברות אבטחת הסייבר מציעות את אותה רמת הגנה.

בנוסף לסיבות הברורות, עליך לבחור בחברת אבטחת סייבר שיש לה מוניטין מוצק. המשמעות היא שכדאי לדעת איך חברות אחרות מרגישות כלפיהם, והאם הן אמינות. עליכם להיות מודעים לכך שחברת אבטחה טובה תוכל למנף ידע מלקוחות עבר כדי לתת לכם את ההגנה הטובה ביותר.

חשוב לבחור חברת אבטחת סייבר המשתמשת בטכנולוגיה העדכנית ביותר. זה אמור לכלול שימוש מאובטח באינטרנט והגנה על תוכנות זדוניות. זה אמור לכלול גם פרוטוקול אבטחה שיסתגל לפריסה המשתנה של המערכת שלך.

בנוסף לאלה, עליכם לחפש חברה המציעה מגוון רחב של שירותים. הם צריכים לספק תפריט של שירותים, ועליך להיות מסוגל לבחור את אלה המתאימים ביותר לצרכי החברה שלך.

חברת האבטחה הטובה ביותר צריכה להציע גם תוכנית תגובה מקיפה לאירועים. זה ינחה את צוות ה- IT שלך בתגובה לאירועי אבטחה. עליו גם לספק דוחות מפורטים על בסיס קבוע. זוהי דרך טובה לזהות בעיות מוקדם, והיא תעזור להגדיל את הסיכויים לפתרון.